Ansöka om kreditkort
Här hittar du vanliga frågor om ansökan om kreditkort, till exempel hur lång tid det tar innan du får hem ditt kort eller vad din ränta baseras på. Få svar på det du undrar bland frågorna här nedanför.

Frågor om att ansöka om kreditkort
För att ansöka och bli beviljad ett re:member kreditkort krävs det att du uppfyller följande:
- Att du är minst 20 år
- Att du har minst 150 000 kr i årsinkomst
- Att du inte har några betalningsanmärkningar
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon: 0771-15 00 15.
Så fort vi fått din bekräftade ansökan så skickar vi ditt nya kreditkort hem med posten. Du får ditt kort efter 3-5 arbetsdagar.
Ansökan genomgår en sedvanlig kreditprövning där en upplysning inhämtas. Utifrån kreditprövningen får du besked direkt, inklusive kreditgräns och räntesats (räntesats gäller bara re:member flex) om du blir beviljad. I vissa fall kräver ansökan en manuell handpåläggning av våra handläggare och då får du besked inom kort via sms/mejl.
Kreditkortet re:member flex har en individuell ränta som sätts beroende på din individuella kreditbedömning. Därför kan vi inte ge räntan på förhand. Räntan för re:member flex ligger inom spannet 9,74 % - 28,24 %.
Det är inte möjligt att förhandla om räntan, så om du är nöjd med den ränta du blivit tilldelad bekräftar och signerar du vårt erbjudande.
Kreditgränsen bestäms efter kreditprövningen där hänsyn tas till både risk och befintliga krediter. Krediten du kan få vid ansökningstillfället är mellan 10 000 och 50 000 kronor. Efter sju månader finns möjlighet att höja krediten upp till 120 000 kronor, efter det kan du ansöka om höjning av krediten var fjärde månad.
Din tilldelade ränta får du i brevet med ditt kreditkort. Du godkänner räntan i och med att du använder ditt kort för första gången.
Du kan ansöka om ett extrakort till ditt kreditkort på två sätt:
Ansök om extrakort via re:member-appen:
- Logga in med Mobilt BankID
- Gå vidare till "Se kort"
- Tryck på "Hantera kort"
- Välj "Ansök om extrakort"
- Fyll i uppgifterna och ansök
Ansök om extrakort via Mina Sidor:
- Logga in på Mina Sidor med BankID/Mobilt BankID
- Gå vidare till "Se kort"
- Välj "Ansök om extrakort" i högermenyn
- Fyll i uppgifterna och ansök
Du behöver bara ange den sökandes personnummer samt för- och efternamn. För att kunna ansöka om ett extrakort behöver ni vara folkbokförda på samma adress. Personen som du ansöker om ett extrakort åt måste också vara minst 20 år gammal. Extrakortet ligger inom samma kreditgräns som det du redan har, och självklart ingår samma tjänster på extrakortet som de du har knutit till huvudkortet.
Alla transaktioner som gjorts under perioden samlas på en faktura men redovisas separat för respektive kreditkort, vilket gör att du snabbt och enkelt får en tydlig överblick över era samlade inköp.
Har du tappat bort ditt kreditkort, har det blivit stulet eller är det så pass slitet att du behöver ett nytt? Här får du information om hur du beställer ett nytt re:member kreditkort.
Beställ ett nytt kreditkort
Om ditt kort är stulet eller om det hamnat i orätta händer bör du snarast spärra det genom att ringa Spärrservice på 0771-24 15 00. Om det dykt upp transaktioner som du inte känner till på ett stulet/förlorat kort, ska du först polisanmäla detta hos polisen. En kopia av anmälan bifogas sedan med reklamationsblanketten som skickas till re:member.
Du kan enkelt beställa ett nytt kreditkort genom att logga in på Mina Sidor eller i re:member-appen.
Så här gör du för att beställa ett nytt kort på Mina Sidor:
- Logga in med BankID eller Mobilt BankID på Mina sidor.
- Scrolla ner på sidan tills du kommer till ”Kort”.
- Klicka på ”Beställ nytt kort”. Färdigt!
Så här gör du för att beställa ett nytt kort i re:member-appen:
- Logga in som vanligt i din re:member-app.
- Gå in på fliken ”Kort”.
- Beställ ett nytt kort direkt i appen. Färdigt!
Beställ nytt kort via appen
re:member-appen i Android
re:member-appen i iPhone
När du ansöker om ett kreditkort hos oss, prövas din ansökan av våra automatiska kreditväderingsmodeller.
Det tas därför inte hänsyn till annan information än vad som finns tillgänglig vid ansökningstillfället.
Får du avslag betyder det inte nödvändingtvis att du är en dålig betalare, men att vi på re:member klassificerat din ansökan som riskfylld baserat på den informationen som finns tillgänglig.
SEKKI (eller SECCI på engelska) står för Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation och i den finns kreditgivarens information om krediten enligt en förutbestämd mall. Här finns alla villkor för krediten som kreditgivaren erbjuder samlade.
Exempel på information som finns med i SEKKI:
- Avbetalningstid
- Uppläggningsavgift
- Ränta och effektiv ränta
- Eventuella tilläggstjänster
- Information om vad som händer om man inte följer betalplanen
För re:member flex hittar du SEKKI i villkoren.
re:member är ett registrerat varumärke av Entercard och erbjuder finansiella tjänster som kreditkort och privatlån.
Entercard Group AB
105 34 Stockholm
Besöksadress (ej kundmottagning):
Klarabergsgatan 60, 111 21 Stockholm, Sverige
Organisationsnummer: 556673-0585